Historia


Vår historia…från början till idag

Molos resa började med en nyfikenhet och en vilja om att radikalisera barnmodet, eftersom man tyckte det  var rätt färglöst och inte tillräckligt sprudlande i 2003.

Våren 2003 ser Molo dagens ljus med deras första kollektion 2-8 år. Det blev först lanserat i Danmark, Sverige, Norge, Holland och England.  Molo får snabbt växtvärk och i 2005 lanserar Molo sin första babykollektion 0-2 år och i 2009 kommer en separat ytterkläderskollektion och därefter en kollektion av badkläder. Man expandera ytterligare genom att utöka kollektionerna och låter dem gå upp till storlek 16 år, både flickor och pojkar.

 

Vår passion… barnen kommer först

Molo är inte en stor designfirma som uppfattar barnmode som en sekundär linje. För hos oss kommer barnen först och man kan tydligt se att denna passion avspeglar sig i vår design av barnkläder.

 

Vår filosofi… design på barnens premisser

Vi tror på att barnkläder ska designas på barnens premisser så att de får fram sin kreativitet och sin personlighet, när de bär våra inspirerande kläder. Vi tror på att kläder ska designas för att bli använt och inte bara till speciella tillfällen. Det ska vara möjligt för barn att kunna rör sig fritt, studera och utforska en värld av roliga möjligheter - inte begränsa barnets behov.

 

Vår design… barnmode med charmfaktor och glimten i kläderna

Molos design talar till barnets fantasi eftersom Molo använder sig av starka färger, härliga och roliga mönster, spännande former och iögonfallande sammansättningar. Hos Molo är vi vilda med mönster eftersom det ger karaktär till små personligheter. Ett mönster är något som barn kan relatera till och lätt kan förälska sig i, så just därför betyder mönstret en stor del i Molos kollektioner.

Stilen är urban med en färgstark ”funky” design som oftast är humoristisk eller som väcker en aning uppmärksamhet utan att gå på kompromiss med funktionalitet eller kvalitet. Designen är späckad med härliga, roliga och kreativa detaljer som förenas med ren och rå skandinavisk stil. Kläderna passar perfekt till ett aktivt barnliv med många tvättar och uppfyller barnets behov av funktionella detaljer.

Molos kollektion gäller för flickor och pojkar i åldern 0-16 år.

 

5 fakta om molo

Molo har huvudkontor i Köpenhamn, Danmark.

Molo har 11 konceptbutiker med egen personal fördelat i Danmark (Köpenhamn, Lyngby, Odense och Århus), Sverige (Malmö och Stockholm), Norge (Oslo) och Hong Kong.

Molo har egna säljkontor och showrooms i England, Sverige, Norge, Finland, Frankrike, USA, Hong Kong och Benelux.

 

Molo förhandlas i 30 länder världen över, vilket blir till 600 förande specialbutiker och varuhus – bl.a. Harrods i London och Barneys i New York.

Molos kollektion går från 0-16 år.

 

Se flera looks